Pracovního setkání se účastnili zástupci firem, které jsou držiteli regionální značky Opavské Slezsko jako například Kamahaj, z Hradce nad Moravicí, Med Chlebiš z Šilheřovic, Přírodní mošty Vitaminátor nebo Slezský grunt ve Smolkově. Nechyběli zástupci zakladatelů Destinačního managementu Opavské Slezsko: Místní akční skupiny Opavsko a Hlučínsko a města Opavy.
Setkání zahájil ředitel MAS Opavsko Petr Chroust a přítomné informoval o nejnovějším vývoji ohledne regionální značky a seznámil posluchače kromě jiného s výsledky socioekonomického výzkumu chování spotřebitelů vzhledem k regionálnám značkám. Celkem 14 procent lidí nakupuje tyto produkty pravidelně. Na regionální značky se zaměřují pravidelně více lidé ve věku 25-44 let, vzdělanější lidé, lidé s vyšším socioekonomickým statusem a lidé s dětmi. Celkem 87 procent lidí tyto produkty nakupuje aspoň občas. Co se týče nejsympatičtějších názvů potravin, lidé nejvíce ocenili označení „český“ (37 %), dále pak „domácí“ (27 %) a přídomek „regionální“ oceňuje 17 % spotřebitelů, nejhůře dopadlo označení „bio“, kterému věří jen 2 % lidí. Nejvíce lidí věří na regionálních produktech tradici (53 %), pak kvalitě (47 %) a také původu z regionu (41 %) a příběhům založeným na rodinném podnikání. Celkem 5 z 10 dotázaných kupuje lokální nebo regionální potraviny alespoň jednou měsíčně a průměrně za ně utratí 101 až 500 korun. Nejčastěji tyto produkty lidí nakupují na příležitostných trzích a festivalech (59 %). S řemeslnými výrobky to je podobné co do frekvence nakupování i průměrné měsíční útraty. Místem, kde je lidé nakupují, jsou rovněž příležitostné trhy nebo festivaly (61 %).
Informaci o letošním ročníku soutěže Týden Slezské kuchyně podal na setkání Alexandr Burda. Mimo jiné hovořil o tom, že by "strážci kvality" regionální značky Opavské Slezsko měli být nekompromisní. Do soutěže se nemusí zapojit velké množství restaurací, ale je důležité dodržovat kvalitu pokrmů i servisu, použití místních surovin a také místních receptů. Zmínil i křiklavé případy porušování těchto zásad, když některé restaurace nabízely například slezskou kulajdu nebo slezský řízek.
K registraci regionální značky Opavské Slezsko se přihlásili nově například Otice se zelnými slavnostmi a také další zájemci.
Největší prostor v diskuzích byl věnován potřebě zřídit vlastní prodejnu , kde by byly regionální výrobky na jednom místě k k dostání. Účastníci setkání se shodili, že to by pro ně měla být v současné době priorita.